bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, June 26, 2006

Penatnyer!!!!...saje tak nak cerita..

Assalamualaikum..


Huwaaaaaaaaaaa.....minggu lepas sekali jer aku update entry aku...macam tak percaya pulak...aku ker nie....aku ker yang malas ini???!!..Banyaknyer kerja.....kerja sekolah...kerja rumah...kerja luar rumah....huhuhu. Satu jer aku tak lepas...aku tak tinggalkan....turu siang!!!!!
Kalau aku tak turu siang....macam kehilangan sesuatu....monyok...macam 'ayam berak kapur'...hahahaha.



Minggu lepas aku tak lekat kat sekolah. Hari Isnin ke Pejabat Pelajaran Muar...ade ceramah. Hari Selasa ke salah sebuah sekolah terdekat....pun beri ceramah. Hari Rabu dan Khamis ke PKG *Pusat Kegiatan Guru*.....bagi menghadiri Mesyuarat Penggubalan Soalan bagi peperiksaan Percubaan UPSR peringkat negeri. Hari Jumaat jer aku berada di sekolah. Itu pun cuma dari pukul 7.00 hingga pukul 9.00 pagi. Alahai.....nak buat camner...tapi aku tetap tinggalkan anak-anak didikku dengan latihan-latihan....sebab mereka nie nak periksa...kasihan mereka. Aku tetap mendoakan kejayaan mereka.



Minggu-minggu pertama persekolahan yang aku lalui memang memenatkan. Penat badan...penat minda. Aku tewas jua akhirnya...lepas sakit ...sakit. ....Tak boleh langsung kena hujan...mesti aku tumbang. Bila dah tak sihat....nak menjengah kawan-kawan pun malas rasanya. Aku terharu juga lah...bila ada yang kata rindu padaku....hehehehe.Aku lagi rindu...tapi apakan daya...tak boleh nak menaip...mata tu macam nak tutup jer. Tambahan pula aku terlalu sibuk. Ada kawan-kawan yang tegur di YM....kasihan mereka...aku minta maaf...sebab tak dapat nak layan sangat.


Lantaran itu...terima lah...sajak khusus buat kalian...yang sentiasa mengingatiku dan mahu merinduiku....




aku tidak mampu menari mengikut rentak..
gerak.. terhenti-henti..
atur langkah ...sumbang..
ayunan tangan... kaku..
hanya hati berlagu..
merintih....merindu..
memanggil nama...
satu...satu...
tersungkur aku...
di kaki lima yang membeku...
Wassalam