bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Sunday, June 04, 2006

Resah.....lalu merepek!!


Assalamualaikum..


malas....malas....malas....kenapa aku jadi macam nie???!! Sepatutnya bila cuti sekolah....aku akan menjadi seorang blogger yang rajin.....mengupdatekan nukilan aku hari-hari. Segalanya berlaku disebaliknya.......aku seakan-akan hilang punca...hilang idea....hilang tumpuan. Aku lebih senang buat kerja rumah di samping berchatting dengan kawan-kawan di blog lain atau di chatting room. Hairankan?? ....ada rumah sendiri tapi asyik menyengket ke rumah orang lain. Kuat menyengket juga aku rupanya...hak hak hak.


Sebenarnyakan....aku rindu kat kawan aku yang seorang nie. Lama sungguh dia bercuti.....Ana!!!!!!!!!!!! rindunyaaaaaaaaaaa......sob sob sob. Aku bukan main-main....memang aku rindukan dia.....nak selalu bersms....teruk plak nak bayar bil. Mujur aku ada kawan -kawan yang selalu bersama-sama di blog Ilham....*blog tu la yang aku selalu jengah.....*sayang kalian tau....NHK...Seri...Liana....Misa....Lara....ramai lagi lah. Yang lanang-lanangnya......Ilham...Bok D...Vaart...GX...Epong..Papaadlis...sape lagi ek....sorry ek kalau tak tersebut.


....resah tetap melanda .....wajah dan jiwa tidak seiring dalam meniti hari-hari kebelakangan ini. Pancarannya..... kelam dalam cerah....bagaikan kabut di siang hari. Senyuman di bibir terukir.....hambar.


Jiwa memberontak seperti ada yang tersimpan....ada yang terpendam. Betapa sukar untuk aku luahkan....betapa sakit untuk aku ucapkan. Bila rasa itu datang.......serasanya mahu saja aku berlari ke langit ke 7.......lalu aku tinggalkan resah itu sendirian. Aku tetap aku....aku tak mampu membuang resah itu walau aku cuba lari mengejar pelangi. Aku cuba tertawa...walau sumbang bunyinya. Bukan aku tak bahagia ......cuma terkadang rasa itu datang aku tak terdaya menepis. Semua tu lumrahkan.........sedang dalam tertawa kita boleh menangis...begitu jua sebaliknya.


apa la yang aku merepek nie????...ooooo jiwa...tenang la dikau!!! Relax lar kengkawan...aku memang biasa cam nie.....jiwa rapuh tuh!!!

Ok lah...aku rasa..aku dah luahkan rasa aku kat sini..japlagi ok la tu. Lega rasanya...hehehe.


Wassalam.