bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Tuesday, June 13, 2006

Bercuti di saat-saat akhir....

Assalamualaikum


lamanya aku tak mengupdate rumah aku nie.....cuti sekolah yang lepas...aku bercuti sungguh. Aku tolak semua kerja yang menunggu....termasuklah menulis di ruang sepi di rumah aku nie. Aku pun tak tahu....'hantu' mana yang dah duduk dalam diri aku....hantu malas kot...huhuhu. Namun aku cuba gagahkan diri...lawan kemalasan ini.


Cuti sekolah dua minggu......aku cuma berkesempatan untuk bercuti di saat2 akhir. Minggu pertama cuti aku sibuk dengan kelas tambahan.....awal minggu ke dua abah pula kurang sihat....
dugaan sungguh. Akhirnya ...dapat juga aku bercuti....tapi tak lah jauh sangat...cuma ke Kuala Lumpur jer..jadilah kan???Pada mulanya aku merancang untuk ke Pulau Pangkor...maklumlah cuti dua minggu....dapat pergi dalam 4 atau 5 hari ok gak. Sesungguhnya takdir mengatasi segalanya...kita yang merancang...Allah jua yang menentukan.


Memandangkan hari tersebut hari Jumaat maka perjalanan dimulakan seawal 9.00 pagi. Sepanjang perjalanan aku memilih untuk tidur....hahahaha...sebab aku memang pantang jadi co-pilot nie.... kalau aku yang memandu....barulah mata aku segar. Sebenarnya aku malas nak lihat pemandangan di sepanjang perjalanan nie...especially kat highway....tak menarik langsung. Kalau aku tak tidur........aku akan mainkan cd yang ada ...pastu aku turut sama menyanyi...eh bukan..memekak...hahahaha.



Sampai sahaja di rumah kakakku di Cheras....aku rehat sebentar. Kakak aku tu bukan sihat sangat. Kasihan dia....tapi tetap gak memasak. Lepas makan tengahari...aku kemas semuanya. Cik abang ke masjid terdekat bersama abang ipar ku. Sementara menunggu mereka balik sembahyang Jumaat...sempat gak aku buka kilang!!!...tak kira arr...1/2 jam pun jadi lah..huhuhu. Pukul 5 petang....aku ajak anak saudaraku pergi shopping....hahaha...aku capai kasut....handbag dan satu minyak wangi. Bukan aku yang bayar pun......cik abang la kena pau...hehehehe.



Esoknya aku kerumah Misa....kenalan di blog Ilham. Aku cuba cari rumah dia sampai dapat....dan yang jadi mangsa....cik abang dan abang iparku. Mereka ikut jer cakap aku....ikut kemahuanku....baik sungguh la mereka nie. Cik abang aku tu dah masak benar dengan perangai aku......kalau tak diturutkan...muncung punyalah panjang....boleh sangkut baju tuh!!!! tapi dia pun tak kisah sangat. Since that aku tak tahu mana duduk sebenarnya rumah Misa nie....maka kami pun redah jer la.....berpandukan tanda-tanda yang diberi oleh Misa. Akhirnya ...setelah sesat beberapa kali....hehehehehe..aku sampai juga ...dan bertemu dengan seorang insan yang aku kenali hanya melalui tulisan di haloland dan suara di handset. Aku betul-betul teruja. Aku pernah merancang nak jumpa Seri...tapi ada saja kekangan...mungkin lain kali...kan Seri kan??


Setelah berada hampir satu jam di rumah Misa....AA dia pun balik. Elok la tu...orang Muo bertemu dengan orang Muo...riuh gak la...macam dah lama kenal. Aku rasa terharu sangat sebab kehadiran aku diterima dengan sebegitu rupa. Terima kasih Misa dan AA....huhuhu. Sekembali aku dari rumah Misa....aku teruskan perjalanan ke rumah anak saudara aku di Kepong...ada makan-makan arr. Aku suka tuh!!!!. Ada laksa Johor......nasi ayam....kuih lompat tikam....hish...macam-macam ada. Kenyang sungguh!. Lepas Maghrib baru kami pulang . Punya lah mengantuk....so...lepas solat Isyak....aku pun lebur.


Hari Ahad...aku ingatkan nak berehat dan lepak-lepak kat rumah jer....sebab petang nanti aku nak berangkat pulang ke Muar. Nak jadikan cerita...kakak aku di Sentul telefon mengatakan dia dah masak ...dia minta kami kerumahnya. Alahai!!!..terpaksalah pergi...aku kalau boleh tak nak kecilkan kakak-kakak aku nie...so...pergi juga la..Lantaran itu aku bergerak pulang pada pukul 6 petang.



Okay la...itu saja catatan perjalananku ke Kuala Lumpur.....sesungguhnya tiada yang menarik sangat....biasa-biasa aje. Apa-apa pun....bab shopping is the best!! hehehe



Wassalam