bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Thursday, January 22, 2009

ishhh...demam la plak

Assalamualaikum..


dah dua ari tak ke sekolah...demam arr. Masa aku menghapdatekan umah nie pun..pale cam mengong jek. Nak wat camno...boring sehh!


Hari Selasa aku pergi ke sekolah cam bese. Pagi tu memang aku dah terbersin banyak kali. Rasa cam nak tercabut hidung aku...asik ler menghembus cairan itu. Tambah2 sekarang plak musim berangin*ade ker musim berangin?*..layannn..hiks. Sejuk giler la. Aku lupa lak nak sarung sweater. Sekolah aku nie terletak atas bukit..tapi tak ler tinggi beno macam sekolah yang sebelah sekolah aku. Kalau musim berangin niekan..aku jadi takut. Anginnya kuat..sejuk..sampai nak tercabut rasanya pintu kelas..*apehal asik tercabut jek nie*. Ada sekali tu..aku lalu kat kelas 6A ..terkezut aku dibuatnya...'dinding' yang memisahkan kelas itu dengan kelas sebelah terperesuk ke kelas sebelah itu. Aku pun panggil ler orang2 gagah kat sekolah tu untuk membetulkannya. Esoknya..angin tetap hadir seperti bese...terperesuk lagi 'dinding' tu tapi kali nie sikit jek. Apa2 pun kena betulkan gak ler.Itu serba sedikit tentang keadaan di sekolah aku di musim berangin.


Berbalik pasal demam aku nie...selepas asik terbersin...aku dah agak dah mesti nak sakit nie. Badan dah mule panas...muka dah monyok semacam...sore dah sengau...kehkehkeh. Pergerakan aku dari pagi sampai kul 10.00 pagi sudah mule menunjukkan kelainan. *sebenonya AM dah ajak g kinik dari malam Selasa ...aku tak nak sbb aku rasa esok cam ok jek*. Kelas aku bermule kul 11.15 pagi. Mujur jadual ari Selasa tak penuh..lagipun guru displin tak mengajo banyak waktu. Member2 yang lain suruh aku g kinik..aku kata "nanti ler..kul 12.15 kang aku pergi." Dorang tanya .."pesal nak g kul 12.15?". Aku kata.. "Aku nak ngajo ler...kelas BI aku..thn 6 punyer kelas lak tu." Dorang kata...."ishhh..ishhh...ishhh...muke dah macam udang kena bako lagi mau masuk kelas".


Loceng berbunyi kul 12.15...aku pun kuar kelas dan terus jumpa GPK 1..*GB aku tak der...sambung belajo*. Aku minta izin untuk balik awal...nak terus g kinik..tak tahan sangat dah rasanya. Dia nasihatkan aku bawa kete leklok...sebab dia tengok aku dah lalok semacam ler tu. Aku start kete dan singgah di klinik berhampiran. Akhirnya dapat ler aku cuti sehari untuk esok. Sampai kat rumah..pelagi..makan ubat dan turu seturu turunya.

Esoknya..*semalam*AM tak keje..namun aku masih tak brape nak sihat... dia ajak aku balik Muo..jumpe doktor kat Muo lak. Klinik kat Muo nie aku memang dah bese bebeno..dulukan mase aku masih kat Muo..kalu demam jek..sebut nama klinik doktor nie..tetibe boleh baik..hiks. Betul pun!!!..bile sampai kat Muo..aku cam dah ok sikit jadi aku batalkan rancangan untuk ke klinik tersebut. Selepas singgah jap kat umah Muo..kami pun balik semule ke Melaka. Dah petang nak ke malam...dia mai semula...kali nie berserta bunyi2an di paru2 ku. Sah ler...nak kena asthma attack ler nie. AM bawa aku g kinik yang aku g semalam...dan dapat lagi satu hari mc..untuk esok gak. Jadi scara keseluruhannya..aku dapat dua ari mc...Rabu dan Khamis. Esok aku g la sekolah. Baru jap tadi..guru pengawas tepon aku...ade kes baru kat sekolah. Sabo jek ler..*Cikya baru nak baik demam tauuuuu*


Aku redha jek la..sakit nie bila nak datang cam ribut..nak pergi cam semut. At least dapat gak aku berehat kan?.


Wasalam