bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Wednesday, December 24, 2008

yg nyata n merapu..

Assalamualaikum..


ewah..ewah..ewahhhhhhh...suma orang dah umumkan percutian depa. Amboi hai!!! sampai tahun depan tuh. Aku pun cuti sampai tahun depan gaks...hehehe. G umah ilham..dia kata cuti sampai 11 hari..perghhh!!. *aku cuti lagik lama kan?*hiks. G umah H...H kata dia dah plan nak ke Gold Coast...sonoknya!!. Teesh tak kabo lak nak kemana. Alah Teesh..kalau nak tu kan..kemana2 pun bolehkan kan kan...hehehe. Aku nak ke Penang..insyaallah. 2 in 1..anak sedara nak nunang..pastu lajak sikit la ke utara lagi.


Aku actually bukan sedang berfikir atau memikirkan sangat pasal nak bercuti nie..*penat arr cuti lama2 nie..leh caye ker?*..kehkehkeh Aku sedang mengira hari. Huwaaaaaaaaaaa...sekolah dah nak re-open!!. Bermula lah episod baru dalam dunia nyataku. Since that next year I'll be teaching Yr 6..aku dah prepare arr sikit2 4 my students. Siap arr korang...hari pertama persekolahan sok..korang dah kena wat latihan...sampai ler selesai UPSR. Tapi korang jgn risau wahai anak2 murid ku...masa bermain ..kite bermain la but during my class...jgn bikin macam2 ya!..hiks.


Di tika dan kala inikan...ramai parents yang berpusu2 ke shopping complex. Sibuk betul dorang nie pilih baju untuk anak2 dorang. Yang kat bahagian stationary pun ramai gaks. Suka aku tengokkan keprihatinan parents dan ade tu yang menyerahkan pada anak2 mereka untuk membuat pilihan dari segi pilihan kasut dan alat2 tulis. Baju dorang tak leh nak pilih sangatlakan sebab warna baju dan kain or seluar dah ditentukan..cuma mereka boleh buat pilihan dari segi kualiti dan jenama. Aku pasti..Jane pun sibuk gaks tu. Misa pun cam tu gaks. Sape lagi eks?..Ilham tak sibuk kot...hahaha. Bok D ?..ntah. Lara pun sibuk gaks...dia selalu cam tu sibuk uruskan adik2. Dia nie kan kakak yang prihatin tau!!


Kalau aku lalu kat bahagiaan yang jual baju2 sekolah niekan..AM selalu tanya.. "ayang tak nak beli baju ker?"..hahaha..sabo jek la.

Terfikir gak aku...kalau lah kami guru2 nie ada uniform..camner ek? Warna ape yang sesuaikan? takkan nak warna putih..marah laks para jururawat n doktor...hehehe. Corak? munge2 cantik gaks..tapi koman kan? Material?...sutera?..payahnya nak gosok..*lainlah kalu italy silk ker..hok yang licin tu...tapi mahal tuh!!. gaji cikgu brape sen ler sgt..ekekeke.
Sekarang pun kire orait la..pakai jek la pakaian yang sesuai..asal tak menjolok mata.*ade gak yang pakai kebaya ketat beb..kain belah depan...ngences!!* Aku tengok jek la..sebab dengan badan aku yang beso bagak cam nie..tak sesuai langsung pakai kebaya2 nie. ..hehehe. Yang pasti...almari baju aku dah sendat..every month ade jek baju baru...kena tuko selalu sebab budak2 sekarang kecik2 dah pandai jadi juri. Yang paling ketara..bile aku pakai tudung baru. Soklan cepumas..."Teacher beli tudung nie kat mana?..cantiklah*hmmmmmmmmmmm.


Kepada kengkawan yang akan bercuti..Selamat bercuti ya. Enjoy ur holidays..tapi jangan dok happy sesgt. Kadang2 suke2 mebawa duke..Apa2pun aku doakan keselamatan korang dan ssungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah SWT dan yang buruk itu adalah dari kesilapan kita sendiri.


Wassalam