bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Sunday, November 23, 2008

bekpes..kt muo

Assalamualaikum..

Lama nyer tak balik Muo. Dulu aku pernah kata ..nak balik Muo at least twice a month. Tapi...habuk pun tarak!!..hiks. Actually tak le jauh sangat..tapi kekangan masa.*lojik kot alasan nih*. Lagipun as i mentioned before..abang punya off day bukan ujung minggu so ianya juga menyumbang kepada permasalahan ini...cewahhh!!. Apa2pun..memang aku agak sibuk sebelum cuti sekolah ari tu.



At last..semua keje aku dah beres. GPK HEM aku ada berpesan..kalau dia call masa cuti nie..siler2 ler ke sekolah...*ade keje la tu*...hehehe. Di awal2 cuti nie aku ade jugak ke sekolah..tolong dorang labelkan buku pinjaman. Pastu balik rumah..masak2..rehat2..turu. Dah jadi rutin laks masa cuti2. Boring??!!! ade la jugak. Bila jengah rumah kengkawan..semuanya bz. Pergi rumah ilham..perghh!! cam di langgar garuda. Senyap dan sunyi giler tuh!!. Pergi rumah H..segan arr..tak ramai yang aku kenal...ehhh...lara leh ngintu kat situ ek?..owhhh rumah aku dia tak leh ngintu sebab tak leh bukak kot..maklum ler..rumah kampung..pintu dah berkarat kot?..hehehe. Kengkawan yang lelain pun dah kurang nak mengintu..nape ek?. Akhir tahun..mesti banyak keje. Nak tutup yang tu...nak kena audit yang nie..kot la kan. Aku jek yang tarak keje...hiks.



Oleh kerena rumah di Muo dah lama aku tak jengah..aku pun balik ler pada ari Rabu yang lepas.
Sebelum sampai di rumah kami bekpes dulu kat bandar. Bese ler...aku dah lama tak pekena mee rebus ngan sate waktu pagi. Nikmatnya dapat makan mee rebus n sate Muo.


jom makan!!


sedap..

Selesai bekpes ..kami pun balik. Sesampai dirumah...mak aiii!!!...tonggak terbalik rumah aku dikejekan dek Cik Ti. Pintu bilik air kat master bedroom cantik diukirnya...last2 pintu tu tak leh di tutup rapat....adoooyaiiiii!!!. Aku kemas ler apa2 yang patut. Abang pun pasang ler tempat istirehat tuk Cik Ti...siap ngan makan sekali. Amek ko!! dapat ler seekor kat dlm sangkar..dan seekor kat atas 'permaidani' bergam. Geli aku weiii!!. Ade ker abang kata...comel ek..cam hamster..hahahaha.



Aku duduk kat Muo sampai ari Sabtu. Pagi nie aku dah ade kat Melaka semula. Nanti2 aku balik lagi. Tak boleh nampaknya aku tinggalkan rumah aku tu tanpa di jengah...di kemaskinikan...hehehe. Aku tanak la Cik Ti terus bermaharajalela kat rumah aku.




Wassalam.