bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, December 15, 2008

camnie lerrr...

Assalamualaikum..


Another few weeks to go before school re open...*suker plak cuti2 camnie...relaxing*..hiks


tetibe aku terpanggil nak wat entry nie..tu pun pasal si H yang nun di Sydney dok bertanya kat halo entry yang kat bawah tu..hiks


Salam cikya,

nak tanya sikit boleh... cuti2 skolah yg panjang cam gini kan.. cikya buat aper eks kat umah? i mean like.. just curious.. ok tolak lah kursus/keje2 kat skolah/jenjalan.. the rest of the days or weeks yg cikya totally takder kemana2 tuh..cth, cikya ada 3 minggu yg tak gi memana tuh so, cikya wat aper eks kat umah for the 3 weeks tuh?

H 15.12.08 - 8:58 am #



Aku jawab la soklan dia..tapi simple jek.


salam H..

hahaha..soklan yang cukup bagus.dah tolak campur suma2 tu kan...cikya qadha turu...kehkehkeh

tak der la H..dok kemas2 rumah..lap sana...lap sini..pastu berlengkau cam ulau atas pagau..hiks

g dapo..curah tepung dlm mangkuk..bancuh2..jadi kuih..

amek pasu munge..susun2 bunge*plastik*..last2..berlengkau lagi smbil tonton tv.

*jelajah blog org2..ikut time*tapikan..cikya suker arr cuti camnie..tenang jek sebab cikya tak leh renyah2..

Sofya Homepage 15.12.08 - 10:36 am #


Cuti kali nie aku betul2 berehat la. During school days aku tak leh nak rehat camnie. Kat rumah aku kena pikirkan pasal sekolah. Memang ler balik cepat...tapi sambung beb keje kat rumah. Keje2 rumahtangga memang dah wajib kena buat..aku sambung plak keje2 sekolah. Lesson plan tuk esok nak kena buat...teaching aids nak kena prepare. Exercise book budak2 yang abis tanda kat school bawa balik rumah sebab esok nak bagi latihan lagik. Hari2 cam tu..apa2pun aku enjoy wat tu suma.


Aku menjalankan tugas aku sebagai suri rumah sepenuh masa during hols nie..hehehe. Bese ler kan..masa school days aku memanjang tak sempat nak wat bekpes tuk abang. Mujur abang leh bekpes kat otel..hiks. Tapi aku tahu perangai abang...bile dia sampai kat tempat keje dia terus keje..mesti tak ingat nak bekpes.

Jadual rutin aku hari2..bangun kul 6pagi. Lepas solat terus ke bawah..*masuk dapo* sediakan bekpes tuk abang. Abang dah bersiap2 nak ke otel. Aku suker tengok dia bile dah bersiap..dengan kemeja lengan panjang ..siap ngan tie dia..ensem...hiks. Then we had our bekpes together2.. dalam pukul 7.40 abang start kete n g keje.


Selepas abang g keje...aku on kan tv..*tgk tv dulu tuh*..hahaha. Dah tak der rancangan best2..aku pun kemas dapo. Pastu aku naik atas semula ..duk dendiam dalam study room. Aku on kan laptop aku. As usual..aku mejelajah setiap blog kengkawan. Pagi lagik la plak..mana dorang ader menangok kat blog memasing. Dorang kan keje..aku yang bercuti panjanggggg!!


Lepas baca paper online ..aku offkan laptop n qadha turu. Aku selalunya qadha turu tak lama...jab jek. *Kadang2 jek tau aku qadha turu*. Kalau aku rasa nak kemas rumah...aku kemas la..atas bawah aku kemas. Masalahnya..bile nak kemas semua...esok aku dah tak der keje...kehkehkeh. Bab masak memasak tu..kecik jek beb..no hal punyer!!


Dan semasa cuti nie la juga...aku rehatkan minda aku...hati aku. Aku suker cuti kali nie..walau terkadang bosan menghampiri..dan aku ada cara untuk menyambutnya.



Wasssalam.