bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Tuesday, December 09, 2008

kat Pangsun...berkelah!!

Assalamualaikum...

*fuhh!!..baru siap keje*. Pepagi lagik aku dah bergerak dari Muo ke Melaka. Aku beraya kat Muo ler. Adk beradik tak balik sebab dah tak der cuti ler tu...hehehe. Kakak aku yang kat Sentul wat korban. Aku dah tepon dia dah..simpankan aku sikit daging korban tu. Dia dah asingkan dah upernyer ...hehehehe. Mekasih ek!


Raya kat Muo cam bese jek. Aku dan abang beraye ngan akak aku yang sorang tu. Kalau aku tak balik sian gak dia..dah ler mak n abah dah tak der. Alhamdulilah..aku yang paling dekat..maka akulah yang seharusnya balik beraye dengan dia. Aku sampai petang raye. *elehhh..tak jauh..dlm 40 mins jer dah sampai*. Aku siap2 masak dari Melaka. Bila abang balik keje kami kemas2 terus balik ke Muo. Hujan!!!!..raye dalam hujan. Tapi aku tengok langit masa tu dan aku pasti hujan pada hari raya tu memang serata. Kakak2 aku kat KL kata kat sana pun ujan.


Sebeno2nya aku nak citer pasal picnic kat Pangsun tuh....hehehe..melalut2 laks aku nie.


Sehari selepas majlis kat umah kak Tipah..esoknya...aku n abang pergi ke Pangsun. Aku bukan tahu sangat tempat tu. Since akak2 aku nie dah lama duk kat belah2 sana..dorang bawak ler. Jauh gak ler...Dulu aku pernah pergi Sg.Congkak..tapi kali nie dorang bawak aku ke atas sikit. Kakak aku yang dok Kelantan pun ade gaks...hehehe


Aku ingatkan bangun awal..leh ler g awal. Ye la tuh!!...gedebak gedebuk...kul 10 lebih kuar umah. Kami siap bawak makanan n minuman. Kuarga Kak Uteh bawa makanan gaks. Kami membako ayam kat sana.
Sampai jek...kami pun kuarkan suma barang2 yang dibawa. Abang kuarkan tent dan terus pasang.*kitaorg beli tent tu sebab nak berpicnic..*. Senangkan kalau nak salin pakaian. Aku tak kisah pun nak tolong dorang susun2 barang tu. Yang bestnya kat situ...ade pondok untuk letak barang. Tapi kena bayo ler. Aku yang sememangnya dah siap dengan pakaian untuk berendam...terus masuk air..hahaha.

abang dan tent nyer..

aku ngan anak2 sedara n cucu2 sedara..


Abang lom nak mandi lagik so dia bz membako ayam. Rajin betul suami aku nie...hiks. Adik beradik aku n anak2 sedara serta cucu2 sedara dah kesejukkan dalam air tapi sorang pun tak nak naik. Lepas tu abang Saadon pun naik menggantikan abang. Kami asyik tergelak jek sebab abang Saadon bukan sekadar membakar ayam2 tu tapi telah menghanguskannya sekali.




abang bila dah berendam..mule ler...bermedatasi..kehkehkeh.

seronok nampak??!!

jambatan gantung..pendek jek.

dari atas jambatan gantung..damai

Asyik berendam sampai naik kecut sumanya...hahaha. Aku pun mula bergerak untuk mengeringkan badan dan menyalin pakaian. Jenuh aku jerit suruh yang lain2 naik. Waktu tu dah hampir pukul 3petang. Aku kena cepat sebab malam kang nak balik Muo dah.

Aku cadangkan pada kakak2 aku...next year..kite g Sagil laks.

Wassalam