bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Tuesday, December 02, 2008

kat Meru..

Assalamualaikum..

Sepanjang cuti sekolah nie memang ramai bebeno orang bernikah ek. Ada yang wat kat rumah sendiri..ade yang wat kat hotel...wat kat dewan. Wat ape??!!....majlis persandingan la weyy!! hehehe. Zaman sekarang punye majlis sungguh giler2. Grand abis...baik di kampung mahupun di bandar. Dulu2 pengantin suke tuko2 baju. Ada yang pakai kimono...cheongsam...sari...style jawa..macam2 la. Sekarang pun ade rupenya. Mungkin cuma kurang sikit la kalau dibandingkan dengan dulu2.


Sabtu lepas..sesudah subuh..aku dan abang berangkat ke KL. Anak sedara aku yang kat Meru nak tawen. Dulu aku ade wat entry dia bertunang. Masa bertunang serba biru...tawen nie plak serba cekelat...*warna peberet aku tuh*. Aku sampai kat Cheras..rumah Kak Kamal dalam pukul 9am ..pastu tunggu plak adik aku yang dari Seremban sampai. Then kami pun berkonvoi ler ke Meru. Mak aii!! jauhnyer..kebas montot aku..walaupun seat aku dah dilapik ngan kusyen.hehehe. Bila kami sampai...pengantin dah selamat dinikahkan. So aku pun jumpa anak sedara aku yang masih berpakaian nikah tadi. Then aku terus ke bawah dan duduk bersama siblings aku yang lelainnya.

Align Left chantikkkss...hiks

Perut masa tu memang lapo..pe lagi aku pun bersantap ler. Aku kurang makan nasi tapi dok membalun ayam goleknya...cam ayam percik gitew. Sedap oooo... Airnya plak air cincau..*minuman peberet aku*. Bagus la akak aku nie..suma2 tu peberet aku. Dari pilihan warna tema majlis hingga la ke makanan dan minumannya....hehehehe.


Akak aku..*mak pengantin*..buat permintaan. Dia mintak adik aku dan aku menyumbangkan lagu. Aku beri macam2 helah la..salah satu darinya..masa tu hari cam nak ujan..so aku cakap la..lebih baik tak yah nyanyi..nanti ujan turn...hehehe. Tapi adik aku tak sampai ati. Dia nyanyi gak satu lagu...lamunan terhenti tuh...*lagu peberet aku gaks tuh*..hehehe
amacam?...hehehe

Kak Kamal aku nie memang melatah..pantang kena cuit..mule le. Kami tak leh nak tahan ketawa jek. Para tetamu yang lain pun tergelak melihat gelagat akak aku nie. Kesian gaks aku tengok kan dia..penat melatah tuh.




kehkehkeh....hahahahaha....hua hua hua..

As usual..aku sempat amek beberapa gambar sebagai kenangan.

kat pelamin..saje2 posing.




abang ngan abang Saadon..relax jerrr..






berarak diiring paluan kompang..


sama chantikss..


Selamat Pengantin baru..


Bila selesai majlis...maka kami pun berangkat pulang ke rumah kak kamal kat Cheras. Tapi sebelum tu kami hantar abang Hamid balik ke posnya kat Banting. Sesuai bebeno ler tempat tu dinamakan Banting. sepanjang jalan tu kami bagai di banting2...mujur aku tak duduk kat seat belakang sekali...hahahaha.

Esoknya kami ke Pangsun..berkelahhhhhhhhhhh!!!! Nanti aku citer pasal ke sana plak. Yang pasti..kami bermandi2an..berendam2an..kehkehkeh.

Wassalam.