bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, August 21, 2006

Antara senyuman...


Assalamualaikum...


Dalam aku mengharungi hari-hari yang begitu menyesakkan....aku hanya mampu tersenyum. Aku harapkan senyumanku akan mengembalikan rasa bahagia yang kian pudar. Mujur ada yang membahagiakan aku di kala ini. Siapa??....Apa???...Biarlah ianya mejadi rahsiaku buat ketika ini. Namun apa yang aku pasti.....dalam nyata duka ku ada mimpi bahagia. Lantaran itu aku akan terus tersenyum....dan akhirnya tertawa seperti dulu.


Senyuman yang aku lemparkan..terkadang aku rasakan terlalu hambar...terlalu palsu....kerana aku menyembunyikan sesuatu yang merobek hati dan menguris perasaan. Apa-apa pun ianya tetap senyuman yang asli dariku....aku tidak berpura-pura. Terlahirnya senyuman adalah dari rasa kita. Apa yang kita rasa ketika itu kita abadikan dengan senyuman ...adakala ianya berubah menjadi tangisan. Pastikan senyuman yang diberikan kepada orang lain adalah dari hati...kerana senyuman itu satu sedekah.

Hari-hari yang berlalu...aku tempuhi jua.Terkadang aku rasa lemas...aku rasa rimas kerana terpaksa hidup dengan beban yang tak sepatutya aku pikul. Sepatutnya aku dibiarkan berlalu...bebas dan mengikut halatuju yang aku mahu. Perjalanan ku seakan-akan terbatas. Aku dihimpit dengan rasa yang memualkan. Mahu saja aku menjerit...memberitahu dunia betapa bodohnya dia mempertahankan sesuatu yang tak mahu lagi menjadi miliknya....sesuatu yang serik untuk terus menjadi haknya.

Apa-apa pun aku akan terus harunginya jua. Moga Allah akan makbulkan permintaanku.Izinkan aku bahagia dan menghabiskan sisa-sisa hidupku dengan orang yang membahagiakan aku. Berilah aku peluang untuk merasa bahagia dalam erti kata yang sebenarnya.Amin!

Wassalam