bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, September 18, 2006

Baru balik nie...


Assalamualaikum..


Aduhai!!!!!!!!..penatnya. Aku baru je balik dari 'menerima tugasan' . Selama 5 hari berada di Melaka....kerja aku makan...mendengar taklimat dan menerima maklumat kemudian makan lagi dan seterusnya pada waktu malam selepas dinner...dengar taklimat dan menerima maklumat akhirnya...turu!!!!!!.Selama 5 hari nie kan...aku rasa ....I put on weight....Uwaaaaaaaaaaa!!!. Apa tidaknya 6 kali makan tuh!!. Sarapan....minum pagi.....lunch....minum petang....dinner dan supper...aje giler!!Aku pula...tak pernah miss satu pun di antaranya...hehehehe. Mujur le tak lama lagi bulan puasa....boleh le aku ' menguruskan' badan. Boleh ker?...hak hak hak
Insyaallah...semangat mesti ada....tekad dan usaha pasti membawa kejayaan.


Tugasan aku kali nie sama jer seperti tugasan tahun-tahun sebelumnya. Namun aku sendiri hairan kenapa kali ini aku tidak terlalu tension. Kalau dulu aku pasti stress..... sampai tak boleh tidur malam. Pernah aku berjaga hingga ke jam 2.00 pagi hanya untuk menyiapkan tugasan yang diberikan. Masa tu....aku lawan rasa mengantuk yang teramat sangat. Menguap entah berapa puluh kali...sampai berair mata. Sejuknya tidak terkata...blazer yag aku pakai pun tidak berjaya menghangatkan badanku...suhu air-con pulak dikawal oleh pihak hotel.....layan jer la!!
Selagi kerja tak selesai...selagi tu la aku dan beberapa teman akan 'berkhalwat' di ballroom tu.
Kali ini aku lebih banyak merelaxkan diri. Tiada tekanan dari pihak atasan...dan aku bekerja dengan orang-orang yang menyenangkan.


Apa yang menyeronokkan pada 'kehadiran' aku kali ini ialah...aku bertemu dengan beberapa orang lagi kawan-kawan 'seperguruan' dulu. Aku boleh lah dikirakan sebagai muka lama dalam tugasan ini....so bertemu dengan mereka sebagai muka baru adalah sesuatu yang unik.Lama betul tak bertemu dan bila bertemu macam nak terbalik ballroom tu...hahaha. Banyak mata memandang kearah kami tapi kami tetap meneruskan acara jerit-menjerit dan peluk-memeluk.Satu yang paling best sekali...bila mereka tak percaya bila melihat aku...totally berubah!!! That's why most of them didn't recognise me. Lantaran tu pelbagai soalan yang diutarakan....aku jawab mana yang termampu jer....yang lain-lain...no komen!!!!...hehehe *jawapan artis tuh*


Lepas nie aku kena mengurungkan diri....sehingga tugas aku selesai. Aku akan jengah rumah aku nie dan rumah kawan-kawan yang lain jika ada masa terluang. Biasanya aku akan cari masa terluang tu...tension gak kalau dok mengadap kertas yang berlambak-lambak tu. Apa-apa pun aku akan cuba jadi bos yang terbaik...seperti tahun-tahun sebelumnya.

Jiwa aku semakin tenang....terasa disayangi....dikasihi dan yang paling penting aku benar-benar terasa dimiliki dan dihargai. Thanks!!!
Aku juga ingin megambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Lahir buat seseorang....moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki serta apa jua yang dihajati akan dimakbulkan Allah......Amin!!!!..........insyaAllah.
Wassalam