bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, August 28, 2006

Berakhirnya satu 'percutian'....


Assalamualaikum...


Hari ini Isnin...28 Ogos 2006...bermulanya hari persekolahan. Maka dengan itu...diwar-warkan berakhir cuti selama seminggu. Yehaaaaa!!!!!!!!!!Aku suka sangat bila nak mula sekolah nie. Bosan rasanya duduk di rumah.Memanglah cuti aku aku penuhi dengan ke sekolah....kelas tambahan tuh!!. Cuti tak serupa cuti....tapi aku tak kisah. Kawan-kawan aku yang lain dengar khabarnya...balik kampung...makan angin ke Cameron Highland....bawa anak-anak bercuti ke Pulau Langkawi dan ada yang ke Bukit Merah Lake Town....seronoknya mereka kan?



Walaubagaimanapun...aku banyak menghabiskan cuti aku kali ini dengan menjaga abah aku yang sakit. Selepas pulang dari kelas tambahan aku akan ke rumah abah ...aku akan pastikan dia makan tengahari dan makan ubatnya....*pemantauan*. Selalunya bila dia berehat dan tidur...aku pun mengambil kesempatan untuk merehatkan diri ...turu arr!!!! hahahahaha. Namun begitu...ada juga waktunya aku "terlepas"...hehehe...pergi jalan2 menenangkan fikiran. Bahagia benar rasanya......hilang sebentar kekusutan yang terhimpit dalam mindaku.


Bila saje berakhirnya percutian kali ini...bermakna tugasku semakin berat. Aku telah bersiap sedia membantu anak-anak muridku untuk menghadapi UPSR...dari segi mental. Aku berharap mereka juga telah bersedia dan yakin dengan kemampuan diri mereka. Selepas UPSR berakhir...maka aku akan lebih sibuk. Bermula dari pertengahan bulan September hingga bulan Oktober aku akan mengurungkan diri di rumah...menyiapkan tugasan yang diberikan. Bila segalanya selesai...aku akan menyambut hari raya dengan penuh kegembiraan walau sekiranya masih ada yang belum selesai. Apa yang aku tahu dan aku mahu....adalah kegembiraan aku. Mungkin aku kelihatan seperti mementingkan diri...tapi itulah yang akan aku lakukan. Telah terlalu lama aku menjaga hati orag hinggakan hati ku terbiar...luka!!. Aku mahu menghabiskan sisa-sisa hidupku dengan menggembirakan diriku...menyayangi diriku dan mengasihani diriku. Semuanya tentang aku...aku dan aku!!!!!!!!!.


Aku ada sesuatu untuk dikongsikan bersama.... gambar sekuntum bunga mawar..terselit kata-kata melambangkan aku sebenarnya.. aku tidak merinduinya lagi. Rinduku...cintaku telah berkubur buatnya. Aku selalu berdoa...agar aku dibiarkan pergi sebelum kasih menjadi benci.


Wassalam.