bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Thursday, October 16, 2008

Anak2 muridku..

Assalamualaikum..


Sejak naik raye lepas bercuti raye sakan..ramai gak ler guru2 sekolah aku kena pergi berkursus. Nasibbaik aku tak kena pergi..*tingat kata2 GB lama aku..."You don't have to go..over exposed already"*........kehkehkeh. Ada yang kena pergi agak lama...dua minggu tuH. Jenuh ler kami nak cover kelas dia..exam lak dah dekat. Sape la yang akan menjadi mangsa menanda kertas pekse kelas dia...hahaha. sekali lagi aku bernasib baik sebab bukan guru BI yang pergi kursus tu...hiks.


Bila guru2 kena pergi berkursus maka guru2 yang tinggal nie kena lah mengcover kelas depa. Yang nie aku tidak terkecuali. Kalau satu hari tu banyak free..oraitlah gak. Tapi yang paling menyeksakan bila waktu mengajar dah 8 waktu..tetibe dapat 'autograf'..*kena sign ler tu*. Mulut kadang2 bebel gak tapi masuk tetap masuk..hehehe.


Semalam aku kena ganti sorang guru..untuk 1/2 jam jek. Tak kisah ler kan tapi kelas Tahun 1 tuh!!. Tengok 'autograf'...bukan kelas yang dulu tu...alhamdulilah. Kalau kena masuk kelas yang dulu mesti budak tu ade. Bila dikenang2 ..gelihati pun ade. Bese lar kan..murid Tahun 1..still manja dan agak nakal dalam baik. Budak tu lah...*comel memang comel* yang menepuk2 meja, ketawa sambil berkata "Kelako la citer teacher nie". Masa tu kan aku baru cakap.."Once upon a time...". Ampeh punyer anak murid. Aku tak amek ati pun..tapi lepas tu aku nasihatkan dia. Sekarang nie..bile budak tu nampak aku..dia senyum jek.


Kelas yang aku masuk nie..tak bising sangat. Aku ingatkan ade guru kat dalam kelas. Aku beri salam dan mereka menjawab salam aku. Aku tengok dorang seakan2 sibuk bebeno. Aku pergi kat meja murid lelaki * dorang dok berkumpul*..roper2nyer dorang sibuk buat seni lipatan. Dorang buat rocket...sampan..dan beberapa benda lagi.

kreatif gak la dorang nie.

Kemudian aku terpandang kearah kelompok murid perempuan. Aku tengok jek ape yang dorang buat. Memang menarik. Mereka meniru membuat aktiviti yang dilakukan oleh emak2 mereka semasa bulan Ramadhan yang lepas. Aku tanya kat dorang.."Buat kuih ape tu?"..Dorang kat kat aku.."Buat kuih tart"...hahaha...Ilham suker tu.

wat pe tu kak??!!

Korang tengok lah...serupa cam mak dorang wat kot. Aku jadi ralit tengokkan aktiviti mereka nie. Abis ler palstersin dorang...hahaha. tapi aku cakap kat dorang..."Jangan makan betul2 tau"...

Wassalam.