bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, September 22, 2008

Berbuke kat luo..walaupun..

Assalamualaikum..

sementara nunggu waktu isyak aku dok depan laptop nie...terdetik di hati nak update blog..hiks. Untuk berbuka tadi aku masak simple jek..*sokmo simple*..hehehe. Memang pun simple. Sayur pucuk manis masak air..*kata org Jawa masak bening*..goreng ayam n sotong goreng kari. Bukan ler aku malas...aku sibuk wat biskut raya ler. Semalam dapat wat sejenis...ari nie sejenis..esok sejenis lagi...lusa sejenis lagi...tulat pun sejenis lagi..langkat lak the last one..sejenis lagi. Ari2 yang lain aku nak bakar kek lak. Niat di hati nak wat kek lapis tahun nie..apa2 pun tengok keadaan.*Hebat niat aku*...kehkehkeh.



Sebenonya aku ingat nak wat biskut raya nie pada ari Sabtu and Ahad..tak sekolah kan. Tapi sesuatu telah ditakdirkan berlaku..abang sakit gigi!!! Sian aku tengokkan. Jadi aku temankanlah dia pergi mencabut giginya. Ajak pergi yang kat sini dia kata mahal...aku suruh dia pegi kat poliklinik..dia kata tutup ...ari Sabtu. Last2 aku ajak dia balik Muo...cabut jek gigi tu kat sana..perghhh!!! jauh tuh!!..hahahaha. Ari Ahad kami pegi ziarah pusara arwah isteri abang dan pastu kami ke Muo..ziarah pusara arwah mak...abah...abang ngah dan along(anak sedara aku). Balik jek dari Muo dan ler aku wat sejenis biskut...jadi ler!!..hiks



Abang sakit gigi tu sejak hari Khamis lagi. Puas gak ler dia menahan sakit tu. Namun begitu sakitnya tidak menghalang niat dia untuk membawa aku berbuka kat hotel ..ari Jumaat. Dia kata dah booking dah...so kami pun pergi ler. Sepanjang bulan pose nie..*dah 22 ari pose ek* cuma dua kali kami berbuka kat luo. Sekali tu masa balik dari Muo..amek buah duku. Sampai rumah Melaka dah agak lewat..tak sempat nak memasak so kami berbuka kat luo jek..*makan tom yam*. Ini kali kedua..special ler sebab celebrate besday abang..hehehe. Makanan banyak sungguh..tp aku target pudding caramel dulu...hiks. Bukan leh makan banyak pun...tak der tempat nak sumbat dah. Aku makan yong tau foo, nasi berlaukkan seafood, sate, ulam2an dan ABC. Lastkan aku try sate celup..ok la. Tapi aku lebih suke yong tau foo dia..sedap giler..teringat2 aku...hehehe.










iklan jap....hehehehe.

Abang ade keje sikit masa tu..kena menyambut kedatangan pengarah mana tah..hiks. Jadi aku pun menjalankan tugas aku untuk 'memenuhkan meja'. Aku amek tu sikit...nie sikit..lama2 penuh gak meja tu...kehkehkeh.

pencuci mulut...kuih tradisional pun banyak



kolestrol tak henggat!!! hahaha




sabo menunggu masuknya waktu berbuke..

Bila masuk jek waktu maghrib kami pun berbuke ler. Siann abang...nampak cam siksa nak makan. Sabo jek la. Lepas selesai melakukan apa yang perlu..kami pun balik tapi sempat gak menyinggah..konon2 nak belikan abang hadiah..tapi mati2 dia tak nak. Pening aku..tak tahu nak belikan dia ape. Aku tanya dia nak ape..dia kata tak nak ape2. Semua dah ada katanya. Aku ingat nak belikan dia jam...tapi dia tetap tak nak. Dia kata jam dia yang lagi satu tu elok lagi. Tak per...aku tetap akan belikan dia sesuatu. Apa bendanya?..ntah!!! hiks



Wassalam.