bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Tuesday, June 03, 2008

letih..penat...tired...

Assalamualaikum...

letih arrr!!!.
Dah masuk minggu ke dua cuti pertengahan tahun. Kertas peperiksaan masih berlambak yang belum aku tanda. Bahan2 untuk kursus pun ada beberapa lagi yang peru aku sediakan. Masa nie la....vitamin M mula bergerak dalam badan aku. Kalau boleh...rasa nak duduk2...rehat2...baring2 dan last sekali turu.


Jumaat lepas..aku ke Meru...anak saudara ku bertunang..ngan orang Perak. Sekarang nie kan...masa bertunang jek dah meriah semacam kan...glamor abis. Aku nie kan orang kampung...jadi tak biasa la dengan majlis yang sebegini rupe...hiks. Apa2 pun tahniah yer Angah .. moga ikatan nie berkekalan hingga ke waktunya. Maaf yer..masa itu acik tak leh nak bergambar ngan angah...bz tolong kat dapur...hehehehe

serba biru ...cantik!!

tahniah yer angah..baju sedondon ngan hantaran tuh!! hiks

Selesai jek majlis aku sempat g jln TAR...hahahaha..shopping la ape lagi. Ade pasar malam plak tu...ramainyer umat. Aku singgah kejap jek sebab aku tahan la bersesak2 cam tu...nak pitam rasanyer. Then..akak aku kat Sentul sibuk suruh singgah rumah dia. Abg ipar aku yang sorang nie ajak pergi jugak...so kita orang pun terus ke Sentul. Aku singgah kejap jugak sebab dah malam sangat..aku dah letih dan ngantuk giler...

Esoknyer...dalam pukul 11...aku ajak akak aku ke Mid Valley..saje jek nak membeli-belah tingkap gitu...hiks. Tak lama kami kat situ sebab aku nak balik ke Muo dulu antar kakak aku. Dalam pukul 3 lebih aku bertolak pulang ke Muo...seperti biasa aku turu sepanjang perjalanan. Tetibe kan ...dah nak sampai Muo..kul 5 gitu. Mesti abg bawa laju nie..hiks. Aku kuarkan barang2 kakak aku dan kami terus balik ke Melaka. Pukul 6 kami sampai rumah...alhamdulilah. Selepas maghrib...aku dan abg ke Mahkota parade..jumpe Linda. Hilang jap rindu aku...tapi still missed my grandchildren...Ashraf n Aisyah. Tapi tak per...11 hb nie dorang nak balik ke Melaka.

Esoknyer lagi....aku ingat nak qadha turu. Tengah aku elok landing...telefon berbunyi.."Puan..saya H*****a dari JPM...saya kol handset puan tapi tak berangkat...saya nak beritau puan..pukul 9 nie ade meeting yer puan di SPP."Aku dengan kelam kabutnyer...mandi dan bersiap2. Mujur dia kata meeting tu tak formal..*kalu tak jenuh la aku nak gosok baju lagi*aku pun capai suar dan blouse jek. Aku sampai kat JPM kul 9.25....hahahaha...depa tak start meeting lagi sebab tunggu aku.

Abis jek meeting kul 12...aku chow balik ke Muo..*ade urusan*. Dah selesai aku ke pasar Muo..dan lepas tu terus balik ke Melaka....letihhhhhhhhhhhh!! sampaikan nak qadha turu pun tak jadi!!!

Hari nie...aku nak rest la...tapi kan...baju lom basuh...baju abg lom di iron lagik...keje sekolah lom siap...kertas peperiksaan lom abis tanda..huwaaaaaaaaaa!!

Tak per...tak per....buat satu..satu..insyaallah siap.

Wassalam.