bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Monday, December 18, 2006

Minggu bz!!.....debaran melanda!!

Assalamualaikum..


minggu nie adalah minggu yang paling sibuk. Agenda mesyuarat demi mesyuarat akan bermula. Maka dengan itu hari2 aku akan ke sekolah. Tak lama lagi naik sekolah tau!! Parents dah mula sibuk membeli-belah pakaian sekolah...stationary ... kasut sekolah...beg sekolah dan apa saja yang ada kaitan dengan sekolah.


Kalau kita gei ke shopping complex...penuhnya!! Aku kadang2 malas nak gei...sebab aku bukan suka sangat tempat2 yang ramai orang...sesak nafas beb!!. So aku gei pun tengok situasi dan waktu...sebab aku pun sibuk gak beli barang2 sekolah. Aku dah siap dah nak bersekolah nie. Pencil bag aku pun baru...hehehehe...baru beli yang baru....semangat baru tuh!!. Pen merah...pen biru...pen hitam...liquid paper...eraser...pencil...stapler..scissors..semua aku beli yang baru coz yang lama dah abis....dan ada yang dah jahanam...huhuhu.


Tapikan budak2 sekarang bila bermula sessi persekolahan yang baru dia orang nie mesti kena beli semua yang baru2 ek? Korang ingat tak masa korang kecik2 dulu...zaman sekolah2 dulu.? Kasut berapa pasang?...Baju berapa pasang?..Every year beg baru ker?..Stationary pun beli yang baru ek?. Aku kan tak berapa nak merasa tu semua.Kalau kasut last year masih ok...arwah abah beli sepasang jer yang baru. Baju memang kena beli yang baru arr...sebab saiz aku berubah setiap tahun. Cepat sungguh aku membesar...muaahahaha. Begkan aku pakai selagi tak rosak...guna gak la yang lama. Susah la beg nak rosak kerana aku nie kan....cermat orangnya..*tu masa aku kecik2 arr*. Sekarang nie aku kurang cermat ..mudah agaknya nak dapat yang baru.* barang tau!*hehehehe.


Pada parents tu...layan jer la kerenah anak. Anggap jer it is one way of motivation...to build their confidence...to instill their interest and to love education. But then...jangan over sangat yer. Jangan di muakan mereka dari kecil. Ajar mereka tentang sedikit kesusahan agar mereka lebih menghargai kesenangan.


Dalam pada sibuk nak mula sessi persekolahan baru...dengan mesyuarat2 yang bakal aku hadiri..*cuti nie pun aku dah dipanggil untuk mesyuarat JKKD Muar*...satu lagi hari bersejarah akan berlangsung. Weiiiii!! berdebar2 aku arr!!. Hopefully segala2nya okay!!


Wassalam.