bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Thursday, November 30, 2006

Cameron Highlands...here I come!!!..Part 2


Assalamualaikum..


ok...aku sambung citer ke Cameron Highlands..


Destinasi ke 4
Ladang Teh Boh..

Selepas aku dan yang lain-lain menikmati buah strawberry yang segar...perjalanan diteruskan. Kali nie...kami ke Boh plantations. Luasnya ladang teh nie. Bila kami sampai di kawasan tersebut...kami kena tukar bas. Bas yang aku naiki kali nie...pendek jer..hehehehe. Bermulalah perjalanan yang menggerikan...hahaha. Jalan menuju ke ladang nie punya lah sempit...pastukan..bila toleh ke kanan....gaung tuh!!!!!!!!!. Memang menakutkan....tapi aku tak takut sebab masa hala pergi aku duduk di kiri jalan....yang ada hanya tembok bukit. Lantaran itu aku relax jer....keje aku hanya mentertawakan mereka yang duduk di kanan bas.
Tapikan...memang cantik arr viewnya.. Aku dapat ambil l gambar nie dari dalam bas.
Sebenarnya aku takut2 gak masa tu...hehehe...gayat arr!!





Cantikkan pemandangannya...
Bila sampai di kilang teh...kami di bawa melawat kawasan...*cam Menteri la plak rasanya*..hehehe.Tiba2 hujan turun...aku ingatkan salji....halusnya hujan kat sini. Aku beli teh yang paling best sekali aromanya...*menurut kata pekerja kat situ arr*....harganya pun boleh tahan...tapi biasalah..akukan!!...huhuhu.
Masa kat situ aku ambil gambar ladang teh yang terbentang luas...saujana mata memandang!!
ladang teh Boh yang luas.....

Selepas turun dari ladang teh nie...aku sempat gak shopping kat gerai2 yang tersusun kat tepi jalan. Aku beli sayur kobis...*cam le kat Muar tak der kobis...hehehe*...limau madu dan yang paling best jagung mutiara. Jagung nie kan sedap dimakan walaupun mentah. Rasanya manis...memang sedap. Oleh kerana sedap...aku tak sempat nak ambil gambar jagung tu...sebab habis aku dan kaum2 aku makan...hahahaha. Anak2 murid aku dah letih...so kami pun pulang ke tempat penginapan. Punya la penat...awal gak la dia orang nie turu...termasuk aku...hehehe.

Hari Ke 3

Perjalanan pulang...

Jam 8.00 pagi kami semua berkumpul...nak balik dah. Balik awal sebab anak2 murid aku nak singgah KL....layannn. Dalam perjalanan pulang...baru nie la aku nampak permandangan sebenarnya jalan menuju ke Cameron Highlands nie. Pening ...pening...pening!!!!!. Aku rasa cam nak muntah...tapi aku kontrol . Tak kan la aku nak muntah depan anak2 murid aku...malu arr beb!!! hak hak hak. Jalannya memang bahaya arr...cam nak ke ladang teh gak tau. Nie jer gambar yang aku dan ambil....nak termuntah arr....hek hek hek.

perjalanan turun...

macam ular kena palu ....

Dalam perjalanan turunkan...aku dapat melihat rumah2 orang Asli...caya arr...ada ASTRO tuh!!!. Dah modern mereka nie...alhamdulilah. Kami sempat gak singgah di Lata Iskandar...air terjun!!.Anak2 murid aku frust sangat sebab mereka tidak dibenarkan mandi. Cantik juga tempat tu...airnya dingin sedingin udara yang aku hela.

dapat basahkan kaki pun kira oraitkan...hehehe

Kat sini aku shopping lagi....beli pasu untuk bunga2 kering yang aku beli di Cameron Highlands.Aduhai...shopping sakan aku...hehehe.

Setelah keluar dari kawasan yang memeningkan kepala aku...kami singgah di kawasan rehat Tapah....aku beli jambu batu tanpa biji dan buah jambu air madu. Orang kata ianya satu kemestian...tak sah kalo singgah di Tapah tak beli jambu...hehehehe

Kemudian kami singgah di Putrajaya....and last sekali kami singgah di Nilai 3....aku shopping lagi...dapat la baju sehelai dua...

Balik...penat..tapi aku happy sangat2...puas rasanya berjalan..Insyaallah..nanti aku gei lagi..

Wassalam