bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Thursday, November 23, 2006

Cameron Highlands...here I come!!!....


Assalamualaikum..


Cuti sekolah dah bermula!!! yeay!!..hehehhe. My first destination is Cameron Highlands. Sebaik sahaja cuti bermula tuh!!. Malam Sabtu yang lalu...aku bersama-sama dengan guru-guru sekolahku yang lain membawa anak-anak murid kami bercuti.



Perjalanan bermula...
17 Nov. 2006 Jumaat malam Sabtu

Aku ke sekolah jam 9.30 malam. Janjinya ...bas akan sampai pada jam 10.00 malam....kira ok arr tu sebab aku sampai sebelum waktunya. Puas juga aku menunggu anak-anak muridku sampai.Ada yang sampai lebih lambat dari cikgu tu...sabar aje la!! Tunggu punya tunggu....akhirnya lebihkurang jam 11.00 malam kami bertolak....dua buah bas tu sebab ramai anak muridku yang turut sama ke sana. Bila naik jer bas...anak2 muridku mula memekak...excited sungguh!!. Aku pada mulanya...diam jer la...layannnn. Aku cuma jerit sikit jer...diam ler kejap....pastu ada juga bunyi macam langau...hahahaha. Tak lama lepas tu...aku tak dengar suara lagi dah....bunyi langau pun dah tak der. Sahhhhhhhh!!!...dah lalok semuanya...hahaha. Bas berhenti di beberapa perhentian...mana tahan...dengan kesejukkan duk dalam aircond...masing-masing asyik nak terkucil.



Destinasi pertama
18 Nov.2006 Sabtu pagi....Ringlet Cameron Highlands


Jam 6.00 pagi ...kami sampai di Ringlet..perghhhhhhhhhhhh!! sejuk giler!!. Aku ambil wuduk menggigil2. ..cam air batu beb!! Apa-apa pun aku memang suke sejuk2 nie...hehehe. Anak2 muridku pun sama...ada yang terketar2...berlaga gigi tuh!! hak hak hak. Aku macam nak mati gelakkan perangai anak2 murid aku nie...dia orang nie buat lawak di subuh hari.
Memandangkan hari masih gelap...aku tak ambil gambar.


Destinasi ke 2
Tanah Rata Cameron Highlands..


Lebihkurang jam 7.00 pagi kami sampai di Tanah Rata. Perut aku dah mula main biola...sekejap2 dia main lagu keroncong untuk aya...hehehe. Bila bas berhenti jer...anak2 muridku turun dan terus ke taman. Cantik sungguh permandangan. Satu jer tempat yang dia orang nie tak perasan....replika buah2an dan sayur2an.
Kalau dia orang tahu tempat nie...abis ler. Dah tentu dia orang masuk dalam kawasan larangan nie....sebab aku masukkk....keh keh keh..


Aku ada bergambar kat situ...nampak tak??....hak hak hak.Sorry...dalam gambar lain ler!!

Selepas kami dapat kunci bilik...kami terus kebilik.Aku pun mandi arr. Mujur ada water heater...kalau tak...mau rasanya aku tak mandi. Airnya memang sejuk..ngalahkan air dalam peti ais. Setelah siap bersiap..kami naik bas semula dan menuju ke kedai makan...sarapan pagi. Menunya..nasi lemak dan air teh..* mentang2 le banyak ladang teh*.

Pastukan...aku gei shopping dengan di 'kawal rapi' oleh anak2 muridku. Dia orang nie mengekor aku jer..apa aku beli...dia orang beli. Last2...aku beli benda nie...baru dia orang tak beli. Benda apa??....Benda nie laaa...aku suka arr buah strawberry!! Benda2 yang berbentuk strawberry pun aku beli..

comelkan kusyen dan bola strawberry nie?..


Destinasi ke 3
Strawbewrry park...

Yehaaaaaaaa!!...satu2nya tempat yang aku nak pergi sangat2....aku sampai gak. Bila ternampak jer buah2 strawberry yang sedang meranum...aku rasa cam nak petik. Malangnya...tak leh petik sendiri!!!!!!!! uwaaaaaaaaaaa!!...geramnya aku..Tapi aku dapat gak merasa buah strawberry yang segar...baru petik tuh!! Rasanya masam2 manis...tak masam sangat arr...sedappp!!

sedappppppppnye!!!!!!!


nie satu lagiiiiii!!

nie lah buah2 strawberry yang aku dapat...beli ler!!!! hak hak hak

Amboi hai...dah panjang arr entry aku kali nie. Sebenarnya....lom abis lagi ..ada lagi lawatan ke tempat2 lain...nanti ek!!

Wassalam.