bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Tuesday, September 04, 2007

Cuti Merdeka..

Assalamualaikum..

Jumaat lepas..31 Ogos semua orang cuti....Merdeka!!! hehehe. Aku dengan abang memang bercadang nak pergi Singapore...jumpa anak, menantu dan cucu2. Lama tak jumpa....rindu plak. So...lepas solat Jumaat...dalam pukul 3.30 ptg gitu...kami pun mulakan perjalanan. Abang suruh aku memandu...katanya sampai JB pun ok gak. Kehkehkeh....aku gelak jek la...sebab aku suka turu dalam kereta. Akhirnya...abang jugak la yang memandu sampai Singapore.

Abang kata dia nak ikut jalan lama...saje nak menikmati pemandangan. Aku tak membantah...jgn derhaka...hehehehe. Sepanjang perjalanan dia asyik membebel jek sebab kereta2 yang dihadapan hampir kesemuanya....very the slow....hahahaha.Aku senyum jek la. Aku kata...tak per...enjoy the view la...huhuhu.

ambil gambar dari dalam kereta..

Esoknya...hari Sabtu * org S'pore panggil hari enam*..kami ke Sentosa Island. Linda dan Nazzer yang jadi 'ketua rombongan'....hehehe. Kami naik cable car. Bestnyerrrrrrrr!! Aku tak pernah pun naik cable car before... rasanya cam buat 'flying fox'. *yg nie aku pernah* Aku tak rasa gayat pun..tapikan yang aku gelihati sangat2 bila maid Linda....asyik berdoa jek...takut sungguh.
pemandangan dari atas...aku dalam cable car ler..

Sampai di Sentosa Island...kami ke Underwater World...cam yg kat Langkawi tu. tapi aku suka yang kat Langkawi...lebih besar dan agak tersusun.Apa2 pun...best dapat tengok pelbagai jenis hidupan laut. Sempat gak aku rakam beberapa gambar..

UNDERWATER WORLD


Japenese giant crab

banyaknyer ikan...beso ade...kecik ade...warna warni lagik..

goreng pun sodap nih!!...hehehehe

Ada lagi gambar2 yg aku ambil...just for kenangan beb!!. Masa nak balik...kami terpandang burung merak. Apa lagi...abang pun tak lepaskan peluang untuk memberi burung2 tu makan.

hati2 bang...hehehe

Lebih kurang pukul 6.00 ptg baru ler kami keluar dari Sentosa Island....naik cable car gak. Syok ooOOooo!!. Memang keletihan...aku tidur awal ..lepas solat Isyak...orang kata..tidur mati...hehehehe.

Hari Ahad...aku ngan abang balik ke Muo...itu pun selepas bershopping. Insyaallah...lenkali kami pergi lagi.

Linda...Nazeer...thanks yer. Cik Aya seronok sangat2. Nanti kalau balik Melaka...Cik Aya bawa Linda sekeluarga ke Muo...breakfast sate...hehehehe.

Wassalam..