bicarasepi

Bicaraku bicara sepi...dengarkan jika sudi...kerana ia akan terus di sini....walau aku perlu berbicara sendiri..

Thursday, March 23, 2006

Bicara hatiku.......

Assalamualaikum......

Pertama-tama aku ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada kawan-kawan yang sudi hadir ke pondok burukku...setiap ucapan membawa seribu erti kepada ku...seorang insan yang masih berjalan jatuh dalam 'dunia maya' ini. Setiap kata kan menjadi pemangkin bagi aku untuk terus menulis...walau terkadang aku rasakan...masa sering mencemburui aku...lantaran tugas aku sendiri yang menuntut komitmen yang cukup tinggi..Namun yang pasti aku akan terus menulis dan terus berbicara...walau dalam sepi.

Aku ingin mengimbas kembali waktu itu...sebelum aku mengenali 'dunia' ini....bersama kalian.Pernah seorang teman bertanya...bagaimana aku boleh ' terjebak ' dan berdiri tegak di 'dunia maya ini'? Aku tidak berapa pasti...namun aku masih ingat...di penghujung tahun 2005 aku yang pada ketika itu dalam percutian yang agak panjang..*cuti sekolah*...sengaja melayari internet...lalu menerjah dari satu blog ke blog yang lain. Tiba-tiba mataku terpaku pada satu nama...ILHAM. Seakan-akan pada saat itu..aku telah mendapat ilham dari yang maha Esa...lalu aku terjah ke blog itu. Aku tidak tahu apa yang menanti aku di sana. Aku cuba meloloskan diri...untuk mengenali insan-insan yang sering berada di rumah ini.
Orang pertama yang menegurku...tentulah tuanrumah...yang cukup mesra. Kemudian Zack mengajak aku bersembang di halo...sedangkan pada ketika itu aku terlalu jahil...tidak tahu bagaimana kendak menembusi benteng yang ada..Berkat pengajarannya...aku berada di antara mereka yang pastinya telah lama bertapak di rumah Ilham. Pada waktu itu hati aku berbunga ...kerana aku bakal punyai lebih ramai kawan. Ana adalah insan yang terlalu banyak berceloteh denganku...dan aku rasakan seakan-akan telah berabad aku mengenali dia..ajaib sungguh 'dunia maya' ini. Seri juga sering menegurku ...maklumlah..sebahagiaan dari hidup dia berkaitan dengan daerah kelahiranku...ada saja cerita yang hendak diceritakan ..dan dia benar-benar penyeri yang berseri-seri. Aku rasa sungguh bahagia.
Hari demi hari yang di lalui bersama mereka yang lain jua menceriakan hidupku. Ilham, NHK, Liana, Jazz, Bok D, KPD, Vaart....dan beberapa nama lagi yang tidak tercatit di sini tapi terukir di hati...terpahat di sanubari. Akan aku kenang kalian hingga ke hujung nyawa.
Aku tidak pandai bermadah ...aku tidak mahir berseloka.Namun terima lah bicara rasa yang aku simpan khusus buat kalian.Abadikan ia dalam kenangan...moga kita akan terus menjadi teman...kawan dan sahabat.
telah aku lewati..
setiap persinggahan yang aku temui......
aku terhenti di sini..
melihat dari luar jendela..
riuh - rendah bersama hilai tawa...
aku ingin sekali kesana ....
bersama melarik awan bahagia..
melakar seribu wajah yang tiada duka...
telah aku lewati.....
setiap ruang yang aku bolosi...
aku terus berjalan di sini..
aku ada diantara kamu...kamu dan kamu..
menari..menyanyi berlagu sendu...
aku kini di sini......
membuai angan ...
menghayun rindu...
mengukir mimpi....
Terima kasih Ilham.......kerana mengenalkan aku kepada mereka............sesungguhnya......
Aku Sayang Kalian!!!!
Wassalam.